Betalingsregelingen / termijnbetalingen

Indien consumenten niet in de gelegenheid zijn de openstaande vordering in één keer te voldoen, kunnen deze met ons een betalingsregeling treffen. Wij bieden de mogelijkheid om een betalingsregeling aan te vragen voor een termijn van 2 of 6 maanden (afhankelijk van de hoogte van de vordering in kwestie). Verzoeken dienaangaande kunnen rechtstreeks bij de behandelaar in kwestie worden ingediend. Een telefoonnummer en e-mailadres wordt in al onze aanmaningen vermeld. 

Wijzigen of beëindigen lopende betalingsregeling?

Heeft u een lopende betalingsregeling bij Collactive? U kunt uw maandbedrag eenvoudig verhogen. Zo bent u eerder van uw schuld af en bovendien heeft u een rentevoordeel omdat de rente worden berekend over het openstaande saldo. Bel ons om de mogelijkheden te bespreken op 040-2919666. Collactive behoudt zich tevens het recht voor om een lopende betalingsregeling tussentijds te wijzigen of te beëindigen.

Betalingen algemeen

Alle aan Collactive gerichte betalingen dienen uitgevoerd te worden ten gunste van
IBAN: NL72RABO0158235150 ten name van Stichting Beheer Derdengelden Collactive onder vermelding van het dossiernummer in kwestie. Dit nummer wordt in al onze aanmaningen vermeld.

Automatische incasso

Indien u wilt betalen middels automatische incasso, hebben wij hiervoor een machtiging nodig. Op uw eerste verzoek zullen wij een machtigingsformulier toesturen. Deze kunt u gratis opsturen. Collactive is gerechtigd om een lopende betalingsregeling tussentijds te beëindigen of te wijzigen.

Betalen via AcceptEmail

AcceptEmail is een eenvoudige manier van betalen. Digitaal, veilig en snel. Het werkt heel eenvoudig: U ontvangt van Collactive een e-mail in uw mailbox. Met enkele muisklikken kunt u het bedrag via uw eigen bank direct overboeken. Betalen was nog nooit zo makkelijk. Alle (betaal-) gegevens die voor uw betaling aan Collactive noodzakelijk zijn hebben wij bij een Accept Email al voor u al ingevuld.

Betalen via internetbankieren

Betalen aan Collactive kan ook door in te loggen op de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Vermeld in dit geval altijd het dossiernummer als betalingskenmerk bij de betaling. Het dossiernummernummer vindt u links bovenaan iedere aanmaning die u van ons heeft ontvangen.

Betaling vanuit het buitenland

Voor een betaling vanuit het buiteland heeft u een BIC code en een IBAN nummer nodig.

  • BIC code : RABONL2U
  • IBAN nummer : NL72RABO0158235150

Vergeet niet het dossiernummer te vermelden. Dit nummer vindt u links bovenaan iedere aanmaning die u van ons heeft ontvangen. De kosten voor een overboeking vanuit het buitenland zijn voor uw eigen rekening.